eaglemirek, pewnie , raz sie żyje, więc trzeba korzystać z życia :diabelski_usmiech
[Inne] Unia kończy karierę diesli
Zwiń
X
-
[Inne] Unia kończy karierę diesli
Unia Europejska planuje zrównać ceny benzyny bezołowiowej i oleju napędowego. Może to oznaczać spadek zainteresowania silnikami Diesla. Prawdopodobne są za to ulgi dla kupujących auta hybrydowe i elektryczne.
Motory wysokoprężne są droższe w zakupie, lecz paliwo do nich jest tańsze niż do silników benzynowych. Dzięki temu w dłuższej perspektywie zakup „ropniaka” może być opłacalny - informuje serwis Motor Trend.
Nowe technologie pozwoliły motorom wysokoprężnym zbliżyć się do benzyniaków w kategorii emisji dwutlenku węgla. Unia chce być jednak coraz bardziej restrykcyjna nie tylko w dziedzinie CO2, ale również innych zanieczyszczeń trafiających do atmosfery. Diesle, żeby dorównać silnikom benzynowym w emisji np. tlenków azotu, muszą mieć zainstalowane drogie filtry w układzie wydechowym, co znacznie podnosi koszty ich eksploatacji.
Zalecana krajom członkowskim przez UE podwyżka cen oleju napędowego może koszty te jeszcze bardziej wywindować. Koniec premii wrakowych już i tak wywołał spadek popytu na diesle we Francji, Belgii Niemczech i Wielkiej Brytanii.
Unia, zaostrzając normy emisji dwutlenku węgla, może być za to bardzo przychylna nowym premiom – na auta elektryczne i hybrydowe. Wielu producentów zachęconych korzystnymi zmianami w prawie będzie kładło nacisk na rozwój gałęzi samochodów z ekologicznymi napędami.
Przykładem takiego działania może być Nissan, który już w przyszłym roku zacznie sprzedawać nowy model „na prąd” – Leaf.
-
-
Zamieszczone przez winni77tak chodzi o kasę a nie o CO2.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Te normy eko to jakaś paranoja . Jak czytam w prasie że zakończono produkcję jakiegoś modelu - ostatnio Forda Focusa ST i Hondy Civic type R, bo nie spełniały normy Euro 5 to szlak mnie trafia. Niech się wezmą lepiej za złomy, które dymią i palą olej na potęgę. Jestem za wprowadzeniem podatku ekologicznego dla wszystkich trucicieli na drogach. Jak znikną z naszych pięknych dróg to będzie bezpieczniej, bardziej ekologicznie i liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym napewno spadnie. Co do wprowadzania nowinek typu DPF do diesli to producenci ładnie na użytkownikach zarabiają i dlatego nie zgłaszają sprzeciwu - przecież klient płaci duże pieniądze i się jakoś interes kręci.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftNo i w takim UK pomimo tego ze cena ON i PB jest na praktycznie tym samym poziomie, aut ON jest wiele, w tym nowych,
[ Dodano: Pią 17 Wrz, 10 13:19 ]
Zamieszczone przez mirek_p11Niech się wezmą lepiej za złomy, które dymią i palą olej na potęgę.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez winni77Maicroft napisał/a:
No i w takim UK pomimo tego ze cena ON i PB jest na praktycznie tym samym poziomie, aut ON jest wiele, w tym nowych,
Powiem więcej. Od kiedy kupiłem sobie auto to bacznie obserwuję czym jeżdżą brytyjscy octaviacy i oprócz RSek, wszyscy pocinają TDikami.
Komentarz
-
Komentarz